Zde se snažíme podat odpovědi, na nejčastěji kladené otazky:
Jak nastavím počítač, aby správně fungoval v síti ADA-NET?
- IP adresa a adresy DNS serveru se nastavují automaticky pomocí DHCP, není třeba nic nastavovat,
standardní instalace Windows používa toto nastavení
- pracovní skupinu (workgroup) nastavte na ADA-NET
- jméno počítače zadejte ve tvaru:
kód_ulicejméno_zákazníka
kde kód_ulice je zkratka názvu ulice a čísla orientačního, kde bydlíte (máte přípojku):
Sadová - s(čísla orientační), např. s1620 (Sadová 16-20), s2327 (Sadová 23-27)
Komenského (Hradčany) - kom
Komenského (Internát) - kom6
Pod Horkou - ph(číslo orientační), např. ph3
Družstevní - d(číslo orientační), např. d8, d11
Jilemnického - j(číslo orientační), např. j29
Neumannova - n(číslo orientační), např. n2
Ronovská - r(číslo orientační), např. r2
a kde jméno_zákazníka je:
první písmeno z křestního jména a Vaše přijmení, případně cokoliv co chcete, bez diakritiky
např.: Jan Novák, Družstevní 11 -> d11jnovak nebo d11alianz
- u uživatelů s operačními systémy Windows 2000 a Windows XP je nutné provést
změnu registrů pro správnou funkčnost Okolních počítačů, změnu provedete
spuštěním
registračního souboru
a následně restartem operačního systému
Jaký SMTP server mám nastavit v emailovém klientovi?
Ve Vašem emailovém klientovi (Outlook, Thundebird, ... ) je nutné nastavit jako odchozí
SMTP server
smtp.ada-net.cz. Na mailové bráně
smtp.ada-net.cz je instalován antivir,
pravidelně aktualizovaný, který kontroluje zprávy procházející skrz.
Nejde-li Vám odeslat pošta, je to právě proto, že nepoužíváte
smtp.ada-net.cz.
Na našem firewallu je zablokován veškerý odchozí SMTP provoz, který nejde přes
smtp.ada-net.cz.
Naší snahou je snížit riziko šíření virů z naší sítě. Chceme tím ulevit již tak zaneřáděnému Internetu
a znemožnit vystavení našich IP adres na různých blacklistech.
Změnil jsem síťovou kartu a nejede mi Internet, co mám dělat?
Při zřízení přípojky byla zaregistrována MAC adresa Vaší síťové karty. Změna síťové karty znamená i změnu
MAC adresy, a to má za následek odepření přístupu k Internetu. Je proto nutné sdělit nám
novou MAC adresu Vaší síťové karty, a to nejlépe
emailem na adresu
admin(at)ada-net.cz, případně formou SMS, či telefonicky
na telefonní číslo uvedené v sekci
Podpora.
Při emailové nebo telefonické komunikaci nezapomeňte uvést název Vašeho účtu v síti ADA-NET.
Mohu přenášet data po vnitřní síti?
Zákazníci mohou mezi sebou přenášet data (kopírovat soubory, hrát hry, ... ).
Vyjímku tvoří zákazníci s WIFI tarifem - diky technologickému omezení WIFI
není možné povolit i datové přenosy v rámci vnitřní sítě.
Každý zákazník (kromě WIFI) je připojen k síti ADA-NET přípojkou o rychlosti 100Mbit/s
a této rychlosti může využívat v rámci vnitřní sítě.
Síť ADA-NET je rozdělena na několik segmentů:
- Horka (Sadová)
- Horka (Komenského, Pod Horkou, Osvobození)
- Ptačina (Družstevní)
- Ptačina (Jilemnického)
- Ptačina (Neumannova, Ronovská)
- Ptačina (Stará Ptačina)
Jednotlivé segmenty jsou mezi sebou propojeny rychlostí 1Gbit/s.
Mám opravdu veřejnou IP adresu?
Ano, každý náš zákazník ma přidělenu veřejnou IP adresu přes DHCP přímo na
síťovou kartu svého počítače. Z bezpečnostních důvodů je naše vnitřní síť
chráněna firewallem, abychom zamezili případnému napadení útočníky z
Internetu. Proto standardně není povolen přístup z vnější sítě na počítače/IP
adresy našich zákazníků. Pokud potřebujete přístup z vnější sítě (při hraní
her, P2P, ...) kontaktujte nás na emailu
admin(at)ada-net.cz, obratem Vám přístup z
vnější sítě (porty vyšší než 1024) povolíme.
Nemohu stahovat z žádného FTP serveru, co s tím?
Pokud se Vám nedaří stáhnout data z žádného FTP serveru, i když jste si jisti,
že jste vyplnili správně přihlašovací údaje, je to zřejmě právě proto, že
nemáte nastaven
pasivní režim ve Vašem FTP klientovi.